Efter en god træning, hvor du har givet dig 100 procent, skal din krop komme sig. Den skal restituere. Det tager tid. Den tid kan du faktisk forkorte, så du hurtigere er klar til din næste træning eller din næste kamp. Ved at forkorte restitutionstiden skaber du de bedste betingelser for at drive din træningsudvikling. Du undgår også udtrætning, og derved arbejder du aktivt med at nedsætte din skadesrisiko.

Det får du med et restitutionsmedlemskab i PerformanceLab

Efter din træning hos os, går du først i vores tempererede isbad. Det køler kroppen hurtigt ned. Herefter kan du tage et normalt brusebad i vores omklædning. Det gør du selvfølgelig privat – ingen fælles bad i PerformanceLab. Efter du har været i bad og fået tøj på, kan du side i op til en time i vores restitutionsbukser, med vores restitutionsærmer eller nyde at restituere din hofte og lænderyg. Du vælger selv, alt efter hvad du har trænet. Alene med brugen af støvlerne kan du fremskynde restitutionsprocessen med 22 timer.

Fordele ved isbad

Isbadet er med til at forkorte tiden du skal restituere før det næste træningspas. Det hjælper både motionister og professionelle atleter med hensyn til stivhed og ømhed i kroppen efter træning. Dyrker du hård træning flere dage i træk, kan du med fordel benytte isbadet til forkortelse af restitutionstiden.

Kulden af vandet i isbadet hjælper kroppen at restituere gennem den lave temperatur i vandet. Blodkarrene i kroppen trækker sig sammen, når de bliver udsat det kolde vand. Det fjerner mælkesyre fra musklerne og får efterfølgende blodet til at cirkulere hurtigere. Det nedsætter alt sammen restitutionstiden for din krop efter træning.

Hvem er isbadet for?

Et isbad kan stort set bruges af alle efter hård træning. Der er ikke nogen aldersgrænse, så længe du er sund og rask.

Det frarådes mennesker med forhøjet blodtryk eller hjerteproblemer at tage isbad, fordi kuldechokket kan være hårdt for kroppen. Er du på stærk medicin bør du heller ikke benytte isbadet.

Kan man bruge isbadet efter hver træning?

Du behøver ikke benytte isbadet efter hver enkelt træning. Det er forbeholdt de ekstra hårde træningspas eller hvis du skal ud og præstere igen dagen efter. Det giver den største effekt hos idrætsfolk, der skal gennem hård træning flere dage i streg.

Hvor længe skal du være i isbad?

Hvis et isbad skal have en effekt, skal du være i vandet i 10-15 minutter. Vandet skal være under 15 grader, og du skal sidde med benene op til navlen. Generelt skal du passe på med for lange isbade, medmindre du er under opsyn af professionelle.

Isbadet bruges primært til nedkøling af de specifikke muskler du har brugt, så efter en løbetur er det kun benene og underkrop, der skal under vandet. Du kan gå i kuldechok, hvis du kommer under for meget vand uden at være vant til det.

Køb af isbad

Du kan købe et isbad fra 1.000 kr. og op. Med den lave pris får du typisk en oppustelig lille børnepool, som du kommer koldt vand med isterninger i. I det prisleje skal du selv rode med opfyldning af vand og isterninger før hvert bad. I den anden ende af skalaen findes de i prislejet mellem 20.000 kr. og 50.000 kr. Det er selvfølgelig en større investering. Er du ikke interesseret i at smide så store summer efter et isbad men stadig interesseret i at benytte et isbad, kan du bruge vores professionelle isbad gennem vores abonnementsløsning i PerformanceLab.
I PerformanceLab har vi investeret i et isbad af mærket Pride on the line. Isbadet er blevet fremstillet i Australien og lever op til de højeste kvalitetsstandarder på markedet. Både indersiden og ydersiden er beklædt af et materiale du ikke kan glide på og isbadet er samtidig sat til et fryseapparat, der holder en konstant lav temperaturen. 

Pris for restitutionsmedlemskab i PerformanceLab

Du kan bruge isbadet og restitutionsbukserne, restitutionsærmerne og restitutionsstolen så mange gange, du har lyst til per måned. Prisen er 500 kroner per måned.

Kontakt Rasmus Thomhav eller Jacob Baagøe for at bruge vores restitutionsmuligheder.

Call Now ButtonRing nu